Redakcijas sadaļu atbalsta

15. marts vēsturē: Šodien atzīmē Pasaules miega dienu

Pasaules miega organizācijas nodibinātā Pasaules miega diena ir starptautiski atzīts pasākums, kas apvieno miega jomas speciālistus un pacientus svarīga jautājuma - miega - apspriešanai.

Pasaules miega dienas galvenais uzdevums ir ar kopējiem miega jomas profesionāļu pūliņiem pievērst visas pasaules uzmanību daudzajām ar miegu saistītajām problēmām. Pasaules miega dienas ietvaros notiek publiski pasākumi, kuru laikā var iepazīties ar dažādiem rīcības veidiem miega traucējumu profilaksei un ārstēšanai.

Veselīgs miegs - tā ir pamatfunkcija un viens no veselības pīlāriem. Kad nav iespējams aizmigt, pasliktinās veselība, samazinās dzīves kvalitāte. Miegam un enerģētiskajam līdzsvaram ir liela nozīme veselības nodrošināšanā. Miega laikā enerģija saglabājas pateicoties tās pārvirzīšanai no darbības, kustības un sensorajām reakcijām uz olbaltumvielu atjaunošanu un papildināšanu un to darbībai šūnu struktūrās. Nomoda laikā dažādas energoietilpīgas aktivitātes veicina bada sajūtas veidošanos.

Arvien lielāks skaits pētījumu parāda saikni starp īsu miega laiku, miega traucējumiem un miega diennakts ritma desinhronizāciju, un nelabvēlīgām metaboliskām izmaiņām, jo īpaši aptaukošanos un 2. tipa cukura diabētu.

Neiroendokrīnās sistēmas aktivitātes izmaiņas, ieskaitot stresa kontroles mehānismus, ir galvenais faktors, kas izpaužas kā metaboliska atbilde uz miega trūkumu palielinātas apetītes un paaugstinātas / pastiprinātas reakcijas uz barības stimulatoriem veidā. Tālākā attīstībā, izvēloties un lietojot nekvalitatīvus pārtikas produktus papildus samazinās fiziskās aktivitātes motivācija.

10 VESELĪGA MIEGA NOTEIKUMI PIEAUGUŠAJIEM:

1. Izveidojiet pieradumu iet gulēt un celties vienā un tajā pašā laikā (iekaitot brīvdienas)

2. Ja Jums ir svarīgi pagulēt dienā, pieturieties pie režīma, kuru ievērojot miega ilgums dienas laikā nepārsniegs 45 minūtes.

3. Izvairieties pirms gulēšanas lietot alkoholu un nepīpējiet (vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas).

4. Izvairieties ne mazāk kā 4-6 stundas pirms gulēt iešanas lietot kofeīnu saturošus dzērienus /produktus, tēju, gāzētus dzērienus, kā arī šokolādi.

5. Izvairieties vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas no smagas, asas, saldas pārtkas lietošanas. Tajā pašā laikā viegla ieturēšanās pirms gulētiešanas (piemēram, ne salds jogurts, neliela porcija biezpiena ar zemu tauku saturu, augļi) ir lietderīga.

6. Uzturiet aktīvu dzīves veidu un regulāri veiciet fiziskus vingrinājumus, tomēr izvairieties no palielinātas fiziskas slodzes tieši pirms gulētiešanas.

7. Izmantojiet ērtus un patīkamus gultas piederumus (gultas veļu, spilvenus, matraci u.c.).

8. Uzstādiet individuālu, Jums patīkamu temperatūras režīmu guļamistabā un sekojiet, lai istaba tiktu regulāri izvēdināta.

9. Izmantojiet visas iespējas, lai maksimāli samazinātu skaņu caurlaidību un apgaismojumu guļamistabā miega laikā.

10. Izmantojiet gultu tikai gulēšanai un intīmai tuvībai, izvairieties no jebkādām citām aktivitātēm gultā (lasīšana, darbs ar datoru, televizora skatīšanās u.c.).

Par citiem 15. marta notikumiem lasi šeit.

Avots: Baltictravelnews.com/worldsleepday.org

karlis - 3314
Vēl varu pagūt uz Hurgadu no Viļņas 28.05

Vēl varu pagūt uz Hurgadu no Viļņas 28.05

7 naktis dažāds viesnīcu piedāvājums mūsu mājas lapā Facebook

EUR 229 | Carlson Wagonlit Travel

Supercena uz Grieķiju 30/05 no 184 € !

Supercena uz Grieķiju 30/05 no 184 € !

Karstākie piedāvājumi uz Grieķiju, Krētas salu 30/05 uz nedēļu no 184 € !

EUR 184 | Hot Travel

Finnair akcija-Āzija

Finnair akcija-Āzija

Iecienītākie Āzijas galamērķi par izdevīgākajām cenām. Finnair lidojumi no Rīgas sākot no 411 Eur

EUR 411 | Astra Tūre / AvioKases.lv

Vīzas uz Krieviju

Vīzas uz Krieviju

Individuālās, grupu un biznesa vīzas uz Krieviju. Ātri, ērti un droši!👉 Aizpildi online formu mājas lapā www.1travel.lv

1Travel

Līgo festivāls Višķos 2019

Līgo festivāls Višķos 2019

Pirmo reizi Daugavpils novadā tiek piedāvāts līgot trīs dienas dažādos veidos- tautiskā, disko, sportiskā, un tradicionālā ar "Skroderdienām Silmačos".

TAKA

Lido uz Liepāju 5x nedēļā!

Lido uz Liepāju 5x nedēļā!

Lidojumi maršrutā Liepāja-Rīga-Liepāja tagad ir 5 reizes nedēļā. Ieplāno savu Liepāju sev vēlamā laikā.

Liepājas reģiona TIB

Nīlas kruīzs un atpūta Ēģiptē

Nīlas kruīzs un atpūta Ēģiptē

Ir kāds iemesls, kāpēc Ēģipte ir tik populārs atpūtnieku galamērķis - te patiešām ir labi! Atpūtu savai gaumei te atradīs ikviens.

EUR 1495 | Jēkaba Ceļojumi

Horvātija-Melnkalne ar atpūtu pie jūras

Horvātija-Melnkalne ar atpūtu pie jūras

Izlidošana no Rīgas. Ceļojuma cena no 249 EUR + ekskursiju pakete 189 EUR.

EUR 249 | Antario

Lētas aviobiļetes - Ryanar, Wizzair...

Lētas aviobiļetes - Ryanar, Wizzair...

Zemo cenu aviokompānijas - Ryanar, Wizzair, airbaltic, Norvegian, easyJet...

EUR 19 | Astra Tūre Daugavpils

 #VRK Travel

#VRK Travel

#VRK Travel Mūsu komanda sastāv no profesionāļiem, kuri padara mūsu tūristu atpūtu ērtu un neaizmirstamu.

VRK Travel

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv