Komforta koncepcijas evolūcija: kas to nodrošina mūsdienu automašīnās?

Velocita.lv | 2021.03.19

Augsts komforta līmenis ir tas, pēc kā tiecas gandrīz visi mūsdienu autoražotāji. Taču tikai neliela daļa no tiem ir tik cieši saistāmi ar izpratni par ērtībām, kā franču kompānija Citroën. Autobūves pasaulē Citroën un komforts ir nešķirami jēdzieni, tie iet roku rokā jau desmitgadēm ilgi kopš 1955. gada Parīzes starptautiskajā automobiļu izstādē atklātais modelis DS izraisīja sensāciju un kļuva par kulta auto.

Grūti noticēt, tomēr pirms 66 gadiem ražotajam DS jau bija hidropneimatiskā pašizlīdzinošā balstiekārta, stūres sistēmas pastiprinātājs, pusautomātiskā transmisija, adaptīvi jeb pagriežami priekšējie lukturi, un tas bija arī pirmais masveidā ražotais auto, kam uz visiem četriem riteņiem bija disku bremzes. Šis auto pacēla tehnoloģiskos standartus nebijušā līmenī, un ļāva ražotājam nodrošināt tādu komfortu, ka par to runā vēl šobaltdien.

Lietuvā bāzētā, taču arī Latvijā un daudzās citās valstīs strādājošā uzņēmuma carVertical eksperts un satura projektu vadītājs Mats Buzelis pauž viedokli, ka viena no šī zīmola galvenajām atšķirības pazīmēm ir koncentrēšanās tieši uz komfortu.

“Vecajos DS modeļos izstrādātāji piedāvāja tādas braukšanas īpašības, kuras ir grūti atdarināt pat modernajos mūsdienu automobiļos. Tās ir hidropneimatiskās šasijas. Daži no klasisko Citroën modeļu uzbūves risinājumiem mūsdienās ir gandrīz neiespējami, jo automašīnas bez stabilizatoriem vienkārši vairs nav iedomājamas,” saka eksperts.

Komforta koncepcijas evolūcija

Ejot laikam, komfortablas automašīnas koncepcija ir attīstījusies. Tā aptver daudz vairāk ērtas braukšanas aspektu nekā tikai mīkstu gaitu vai plašu telpu aizmugurējo pasažieru kājām. Automobilis pat ar vismīkstāko balstiekārtu nebūs dēvējams par ērtu, ja tajā nevarēs uzlādēt modernā cilvēka mūžīgo pavadoni – viedtelefonu – vai arī, ja salonā troksnis būs pārāk liels, lai blakus sēdošie varētu brīvi sarunāties bez balss pacelšanas. Un šie ir tikai sīkumi, jo lielākā vairuma autoražotāju pārstāvji apliecinās, ka dažādos pētījumos viņu klienti no automašīnām ceļojumos gaida vēl vairāk komforta.

Saskaņā ar M. Buzeļa teikto, kad runa ir par komfortu mūsdienu automašīnās, visus tā paaugstināšanas nolūkā īstenotos pasākumus pat ir grūti uzskaitīt. Tās var būt hidraulisko vai pat magnētisko amortizatoru sistēmas, virsbūves stabilizācijas risinājumi, īpaši konstruēti sēdekļi, salona apdarē izmantotie materiāli.

“Jo mazāk vibrāciju automašīna pārnes uz tajā sēdošajiem cilvēkiem, jo par komfortablāku to var uzskatīt,” saka M. Buzelis.

Pirmo reizi vibrāciju pārneses problēmas atrisināšanai Citroën pievērsās jau 1931. gadā, kad modelī C6 tika izviests revolucionārais “peldošā dzinēja” risinājums. Šīs automašīnas motors virsbūvei bija piestiprināts ar gumijas buksēm, kuras ievērojami samazināja salonā jūtamās vibrācijas.

Atbildē uz mūsdienu prasībām pret auto sniegtajām ērtībām franču kompānijas izstrādātāji ir radījuši komforta uzlabošanas programmu, sauktu arī par Citroën Advanced Comfort. Tā ietver ļoti daudz noderīgu risinājumu –, sākot no gaismas daudzuma salonā un plašiem logiem labai apkārtnes pārredzamībai un beidzot ar telpas pārdomātu iekārtojumu vai tradicionāli ērtajiem sēdekļiem, kuros ir sevišķi biezs stingru putu slānis un uzlabots atbalsts jostasvietai.

Ne mazāk svarīgi ir tas, ka komfortu veicinošās tehnoloģijas mūsdienās tiek uzstādītas ne tikai augstāko segmentu automašīnās, bet arī mazajos B segmenta pilsētas automobiļos.

Optimālās cenas meklējumos

M. Buzelis atsevišķi izceļ, cik svarīgs automašīnā ir akustiskais komforts. To nosaka skaņu izolējošo materiālu izvēle un logu stiklu biezums. Pat motora un transmisijas trokšņu tonis ietekmēs, cik komfortabli mašīnā jutīsies pasažieri.

“Šie un citi inženierijas smalkumi ir tieši saistīti ar mašīnas kreisēšanas ātrumu. Īpaši svarīgi tas ir tiem cilvēkiem, kuri regulāri veic lielus attālumus, jo automašīnai ir jābūt klusai arī tad, kad tiek sasniegts liels pastāvīgais ātrums,” norāda M. Buzelis.

Eksperts tomēr uzsver, ka nekas nav par velti un par komfortu ir jāmaksā – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē, jo vairumā gadījumu līgani un klusi braucoši auto nevar lepoties ar ļoti precīzu vadāmību, zemu svaru un pieejamu cenu. Tai pašā laikā autobūves industrijā ir izveidojusies dīvaini paradoksāla situācija, jo uz vienkāršajiem auto modeļiem tagad tiek attiecinātas sporta automašīnu prasības.

“Cilvēki izvēlas SUV, jo tie primāri ir radīti, lai gaita būtu mīksta un līgana. Turpretī, lai iegūtu labu vadāmību, ražotāji balstiekārtu padara pārāk cietu un uzstāda pārāk liela izmēra riteņu diskus ar zemprofila riepām. Manuprāt, ģimenes automašīnās šasijas komforts ir daudz būtiskāks faktors nekā stingra gaita,” skaidro M. Buzelis.

Augstās ražošanas izmaksas, kas negatīvi ietekmēja automašīnas cenu, un dārgā uzturēšana, kas iegrauza robu īpašnieku kabatās, bija galvenie iemesli, kā dēļ hidrauliskās šasijas ēra beidzās, lai gan pagājušajā gadsimtā tā bija kļuvusi par kulta izstrādājumu.

Tomēr franču autoražotājs atrada efektīvu, uzstādīšanā un lietošanā vienkāršu risinājumu, kas braukšanu ļauj pielīdzināt slīdēšanai virs ceļa. Proti, jaunākajos automobiļos komfortablu gaitu nodrošina papildu triecienslāpētāji katrā amortizatora galā.

Psiholoģiskais komforts

Pēdējās desmitgades laikā autoražotāji vairāk uzmanības pievērsuši arī automašīnu lietotāju stresa mazināšanai, kas savukārt palīdz nodrošināt augstāku komfortu. Izmantotie risinājumi skar daudz un dažādas jomas – salona telpas iekārtojumu, jau minēto akustisko komfortu un pat nomierinošu apgaismojumu vai smaržas pasažieru telpā, kas var ietekmēt cilvēka labsajūtu.

Nonākot līdz psiholoģiskajam komfortam, savu lomu spēlē arī ražotāja nodrošinātā garantija. Piedāvātais garantijas periods bieži vien ir tas faktors, kurš norāda, kā ražotājs vērtē sava produkta uzticamību un kādas servisa iespējas piedāvā. Jau tagad auto tirgū ir ražotāji, kas savām automašīnām dod piecu un pat vairāk gadu garantiju.

Avots: Velocita.lv


celojumubode - 3801
Apvienotie Arābu Emirtāti - kūrorti

Apvienotie Arābu Emirtāti - kūrorti

Pēdējās vietas atpūta Dubaijas kūrortos. 24.03. un 31.03. // 8 nakrtis viesnīcā, brokastis

EUR 605 | Estravel Latvia

Ostrava. Hokeja čempionāts

Ostrava. Hokeja čempionāts

Aviobiļetes un viesnīca. // Nenokavējiet aviobiļešu iegādi uz Otavu - Hokeja Pasaules čempionāts jau drīz! Vietu skaits ierobežots

EUR 545 | Estravel Latvia

Atlaides auto nomai Reunion salā

Atlaides auto nomai Reunion salā

Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā!

Europcar

Ottes Lieldienas

Ottes Lieldienas

30. martā, 11:00 aicināti uz OTTES LIELDIENAS, – Viktora Ķirpa muzejā “Vidzemes lauku sēta”. Olas nodrošina Alūksnes Putnu fabrika

Alūksnes TIC

Aktuālās izstādes Liepājā

Aktuālās izstādes Liepājā

Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies!

Liepājas reģiona TIB

Publiskā ekskursija ar gidu Zeltiņos

Publiskā ekskursija ar gidu Zeltiņos

6.aprīlī pulksten 11:00 atvērtā ekskursija Kodolraķešu bāzē Zeltiņos ar gidu.

EUR 2.00 | Alūksnes TIC

6 trending travel destinations for 2024

6 trending travel destinations for 2024

Venture beyond the ordinary and enjoy the picturesque views, historical sights, and pristine nature of the Balkans.

EUR 79 | airBaltic

Jautrās Lieldienas Katiņkalnā

Jautrās Lieldienas Katiņkalnā

1. aprīlī 14.00 Veclaicenes pagasta “Katiņkalnā” Jautrās Lieldienas – April, april! Ripināsim, krāsosim olas un brauksim ar Pupsikbāni!

Alūksnes TIC

Lieldienu brīvdienas outlet ciematā

Lieldienu brīvdienas outlet ciematā

Lieldienu atrakcijas visai ģimenei ar animatoriem. Pasākuma vadītājs - Lieldienu zaķis. Putnu būrīšu meistarklase. Olu krāsošanas darbnīca.

ViaJurmala

Pieteikšanās MKD Augšdaugavas novadā

Pieteikšanās MKD Augšdaugavas novadā

‘’Mājas kafejnīcu dienas 2024’’ Augšdaugavas novadā šogad notiks 27.- 28.jūlijā

TAKA

Bērni ceļo bez maksas! 2+2 ģimenei

Bērni ceļo bez maksas! 2+2 ģimenei

Ģimenes atpūta Ēģiptē - 7 naktis, lidojums, transfēri, AI // 2 pieaugušajiem un 2 bērniem //

EUR 1700 | Estravel Latvia

Pavasara tirgus Lietuvā

Pavasara tirgus Lietuvā

20.aprīlī no plkst.8. Ignalinas Laisves laukumā notiks pavasara gadatirgus!

Ignalinos rajono TIC

Klasiskās indiešu dejas koncerts

Klasiskās indiešu dejas koncerts

6.aprīlī plkst. 18.00 Līga Saukante aicina uz klasiskās indiešu dejas solokoncertu “Samvadita – Harmonija” Kocēnu Kultūras namā.

EUR 10 | Valmieras TIC

JAUNUMS! 𝐄𝐕𝐈𝐉𝐀𝐒 𝐒𝐀𝐋𝐀

JAUNUMS! 𝐄𝐕𝐈𝐉𝐀𝐒 𝐒𝐀𝐋𝐀

Ceļotāji izvēlas Eviju, lai izvairītos no tūristu burzmas un izbaudītu vietējo kultūru. Šeit tūristiem tiek sniegta autentiska grieķu pieredze.

EUR 539.00 | Latvia Tours

Lieldienu pasākums mini ZOO

Lieldienu pasākums mini ZOO "Lāčplēši"

Mini Zoo “Lāčplēši” 31.martā no plkst. 10.00 gaida ciemos lielus un mazus uz Lieldienu lustēm ar visiem saviem četrkājainajiem draugiem.

Talsu novada TIC

Sagaidīsim pavasari Augšdaugavas novadā!

Sagaidīsim pavasari Augšdaugavas novadā!

Gaidām apmeklētājus mūsu dabas objektos Augšdaugavas novadā.

TAKA

Lieldienas Augšdaugavas novadā.

Lieldienas Augšdaugavas novadā.

Augšdaugavas novada tūrisma objektu darba laiks Lieldienās.

TAKA

Lieldienu brīvdienas Liepājā

Lieldienu brīvdienas Liepājā

Gaidot pavasari, Liepāja priecēs ar Lieldienu rotājumiem – svētku olām un čivinošiem putniem, kā arī lielus un mazus aicinās uz svētku pasākumiem.

Liepājas reģiona TIB

Liepājas restorānu nedēļa

Liepājas restorānu nedēļa

Liepājas restorānu nedēļa norisināsies desmit dienas, divas nedēļas nogales – no 12. līdz 21. aprīlim un tajā piedalīsies 23 Liepājas ēdināšanas uzņēmumi.

Liepājas reģiona TIB

Mājas kafejnīcu dienas Augšdaugavas novadā

Mājas kafejnīcu dienas Augšdaugavas novadā

Mājas kafejnīcu dienas Augšdaugavas novadā. Pieteikšanās līdz 5.aprīlim.

TAKA

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv -