20 gadi, četras paaudzes – ikoniskais Audi RS 6

Kristaps Menniks | 2022.07.29

Ir kāds automobilis, kas vairāk nekā jebkurš cits braucamais 20 gadu garumā ir spējis aizraut uzņēmumu Audi Sport GmbH un fanus visā pasaulē: jau ceturto paaudzi Audi RS 6 rāda priekšzīmi augstas veiktspējas universāļiem, demonstrējot iespaidīgu veiktspēju un lielisku lietojamību ikdienā. Tā panākumu pamatā ir 2002. gadā izstrādātais koncepts, kurā tika ieviests biturbo dzinējs un quattro pilnpiedziņa. Šis vienkāršais koncepts ir saglabājies visās RS 6 paaudzēs. Taču tagad Audi izvirza jaunus standartus konkurences pārbagātajā vidē.

C5: vēlme piešķirt jaudu vidusmēra augšgalam
Neilgi pēc jaunās tūkstošgades iestāšanās toreizējais quattro GmbH (tagad – Audi Sport GmbH) bija nopietnas izvēles priekšā – kuram modelim pēc RS 4 piešķirt sportisku personību. Tas bija izdevīgs brīdis Audi A6 parādīt sevi no labākās puses. 2001. gadā pirmajai paaudzei (C5) tika veikti produkta uzlabojumi, turklāt Audi vēlējās piešķirt lielāku jaudu tā vidusmēra augšgala modeļiem.

Autosporta popularitāte bija ļoti augsta un zīmols apzinājās savu vērtību tajā. Audi pārliecinoši ieguva godpilno pirmo vietu, debitējot leģendārajās Lemānas 24 stundu sacīkstēs 1999. gadā. Uzņēmums ar četru riņķu logotipu atkārtoja vēsturiskos panākumus arī 2000., 2001. un 2002. gadā. Pateicoties 13 uzvarām, Audi ir otrā visu laiku veiksmīgākā komanda Lemānas sacīkstēs pēc Porsche. Audi inženieri no quattro GmbH pielika pamatīgas pūles, lai A6 padarītu par izteikti sportisku automobili. Pielāgots tika ne tikai dzinējs, atsperojums un transmisija, Audi pacēla arī auto izskata latiņu: automobiļa virsbūve kļuva lielāka par četriem centimetriem gan platumā, gan garumā. Jauni un platāki sliekšņi, spoileris Avant modelim un īpašs aerodinamikas elements sedanam, 18 un 19 collu diski, kā arī divi ovālas formas izpūtēji vēl vairāk pastiprināja sportiskās ambīcijas.

2002. gadā nevienam citam Audi modelim nebija lielākas jaudas
Tika izvirzīts mērķis integrēt A8 (D2) modeļa astoņu cilindru dzinēju. Tādēļ bija pamatīgi jāpiestrādā pie detaļām: jaudīgais 4,2 litru dzinējs, kas no tā brīža bija kļuvis par biturbo, sākotnēji neietilpa A6 motortelpā. Rezultātā quattro GmbH pagarināja automobiļa priekšu, tā piešķirot V8 četrus papildu centimetrus. Pirmais RS 6 dzinējs netika komplektēts Ingolštadtē vai Nekarsulmā, bet gan Anglijā. Kopā ar quattro GmbH britu dzinēju ražotājs Cosworth, kas līdz 2004. gadam bija arī AUDI AG meitasuzņēmums, radīja iespaidīgo 450 ZS dzinēju ar 560 Nm griezes momentu. Tas novietoja jauno modeli segmenta augšgalā. RS 6 ar V8 dzinēju deva nepārprotamu vēstījumu konkurentiem. Salīdzinājumam: ABT komandas DTM Audi, ar kuru Lorēns Ajello 2002. gadā atnesa komandai uzvaru, arī bija ar 450 ZS jaudu.

Lielai jaudai nepieciešama spēcīga kontrole. Arī manuālās transmisijas laikmetam bija pienācis gals. Pirmo reizi griezes momenta konversijas transmisija ļāva pārnesumus pārslēgt ātrāk. Tas ļāva sasniegt 100 km/h vien 4,7 sekundēs. Lai nodrošinātu, ka RS 6 Avant un sedana versija pārliecinoši demonstrē lielisku balansu starp ērtībām un sportiskumu ikdienas braukšanā, Audi izstrādāja DRC (Dynamic Ride Control) jeb balstiekārtas dinamiskas braukšanas kontroli. Stefans Reils, kurš bija atbildīgs par visas RS 6 sērijas izstrādi un tagad vada Nekarsulmas ražotnes Tehnisko nodaļu, DRC raksturo šādi – „DRC kontrolē automobiļa stabilitāti sportiskos izbraucienos gan taisnos ceļa posmos, gan pagriezienos.” Citiem vārdiem sakot – tas nodrošina labāku saķeri ar ceļu un ļauj veiksmīgi pārvaldīt mašīnu, it sevišķi dinamiskos līkumos.

Visi pirmās paaudzes RS 6 modeļi (C5) tika ražoti gan uz konveijera, gan manuāli ar rokām. No konveijera tie bija braucami, bet tālu no pilnības. Piemēram, šiem modeļiem trūka pildītās amortizācijas, īpašo RS komponentu, kā arī individuālo interjera elementu. Tāpēc bija nepieciešams pāriet no Nekarsulmas ražotnes uz blakus ēku. Šeit quattro GmbH darbinieki pabeidza katru automobili atsevišķi nedaudz vairāk nekā 15 stundās uz hidrauliskā pacēlāja.

Līdz pat mūsdienām C5 ir vienīgais RS 6, kas jau sākotnēji ir bijis sacīkšu automobilis. RS 6 Competition modelis, ko izmantoja Champion Racing komanda, bija pārliecinoši labāks par konkurentiem 2003. gada SPEED GT World Challenge sacīkstēs ar pilotu Rendiju Pobstu. V8 biturbo dzinējs nodrošināja 475 ZS, tam bija manuāla pārnesumkārba, un tas uzvarēja jau pirmajās sacīkstēs.

Sērijas beigās quattro GmbH pievienoja vēl papildu jaudu, nodrošinot 480 ZS iepriekšējo 450 ZS vietā, un papildinot nosaukumu, pievienojot „plus”. Griezes moments saglabājās 560 Nm apmērā. Tagad maksimālais ātrums sasniedza jau 280 km/h, iepriekšējo 250 km/h vietā.

C8: līdz šim labākais, bet darbs nekad nebeidzas
2019. gadā trīs gadus pirms 20. dzimšanas dienas RS 6 (C8) ceturtā paaudze devās pie dīleriem un palika nemainīgi uzticama mantojumam. Četru litru dzinējs, biturbo, 600 ZS, tagad ar 800 Nm griezes momentu. Pirmo reizi vēsturē šo automobili atbalsta 48 voltu daļējā hibrīdsistēma, kas vēl vairāk uzlabo efektivitāti. Lai gan šis modelis ir smagāks, RS 6 Avant spēj sasniegt 100 km/h nieka 3,6 sekundēs, turklāt tam ir nepieciešamas 12 sekundes, lai sasniegtu 200 km/h.
Jaunā visu četru riteņu stūrēšana uzlabo stabilitāti, braucot lielā ātrumā, jo šajās situācijās pakaļējie riteņi tagad griežas vienā virzienā kopā ar priekšējiem. Veicot manevrus nelielā ātrumā, tie griežas pretējā virzienā, lai samazinātu griešanās rādiusu un ļautu vieglāk novietot automobili stāvvietā. Taču viegla automobiļa novietošana nav vienīgais klientiem svarīgais aspekts. Tieši tāpat kā ar agrīnajiem modeļiem, arī šim viņi vēlas piestiprināt piekabi vai treileri. „Šobrīd vairāk nekā puse Eiropas klientu pasūta automobili ar sakabes āķi,” stāsta Stefans Reils. „No tā var secināt, ka klientiem ne vienmēr ir nepieciešams sportisks automobilis, jo viņi vēlas arī apmierināt savas ikdienas vajadzības.” Audi izpildīja klientu pieprasījumu un turpināja nodrošināt šīs iespējas, kas tagad papildinātas arī ar adaptīvo balstiekārtu.

Un kā ar dizainu? Ja RS 6 modeļa C5, C6 un C7 paaudze parādīja sevi tikai kā jaudīgi universāļi, tad, paskatoties tuvāk, C8 rada pilnīgi citādu iespaidu: ikviens bez iedziļināšanās spēs pateikt, ka tas nav ierasts A6. RS 6 Avant un A6 Avant bāzes modeļa vienīgie kopīgie elementi ir jumts, priekšējās durvis un bagāžas nodalījuma vāks. Pārējais ir mainīts un pielāgots īpaši RS vajadzībām, turklāt virsbūve tika paplašināta par ievērojamiem astoņiem centimetriem. Tikai daži zina, ka ātrākajam no A6 modeļiem pirmo reizi ir arī no A6 modeļa saimes atšķirīgs motora pārsegs un tas nozīmē, ka tam var būt Matrix LED priekšējie lukturi ar lāzergaismām no RS 7 modeļa. Arī riepas un riteņi ir ievērojami platāki un augstāki. Šai sērijai 21 collu riepas (275/35) ir standarta aprīkojums, taču pirmo reizi ir pieejams arī 22 collu variants (285/30). Reaģējot uz augsto pieprasījumu, C8 pirmo reizi ir pieejams ASV kā RS 6 Avant. RS 6 (C8) no nišas automobiļa pārliecinoši kļūst par veiksmes stāstu, pēc kura pieprasījums pasaulē nemazinās.


Avots: Moller.lv


celojumubode - 3815
Brokastu ēdienkarte visas dienas laikā!

Brokastu ēdienkarte visas dienas laikā!

Tas brīdis ir pienācis! Jauno sezonu uzsācis Jurmala Golf Club & Hotel mājīgais restorāns! Ar lielāko prieku uzņemsim un parūpēsimies par tavām garšas kārpiņām.

EUR 6.50 | Jurmala Golf Club & Hotel

Larnaka, Kipra. Aviobiļetes

Larnaka, Kipra. Aviobiļetes

Lidojums Rīga - Larnaka - Rīga // 1 x nedēļā // 7 naktis Kiprā // Pēdējā brīža cenas meklējiet ŠEIT

EUR 199 | Estravel Latvia

Ekskursiju piedāvājums. Grieķija

Ekskursiju piedāvājums. Grieķija

Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis 2-3* viesnīcās, puspansija un ekskursiju programma // Kavala - Soloniki - Janica - Meteora - Joana - Delfi - Atēnas -...

EUR 1099 | Estravel Latvia

Sala ar unikālu skaistumu!

Sala ar unikālu skaistumu!

Korfu pludmales ir vienas no labākajām un tīrākajām, aptuveni 30 no tām piešķirts Zilais karogs.

EUR 469.00 | Latvia Tours

Pārgājienu seriāls

Pārgājienu seriāls "Izpēdo Dienvidkurzemi"

“Izpēdo Dienvidkurzemi” ir aizraujošs pārgājienu seriāls, kas piedāvā neaizmirstamu piedzīvojumu un brīnišķīgu laika pavadīšanu svaigā gaisā.

Liepājas reģiona TIB

Ekskursija Valmieras novadā

Ekskursija Valmieras novadā

5.maijā aicinām atklāt Valmieras novada stāstus pirmajā no Lielās Valmieras novada autobusu ekskursijām - "Uz saldējuma galvaspilsētu" Rūjienas pusē!

EUR 35 | Valmieras TIC

Pavasara Vidusjūras kruīzi ar Costa

Pavasara Vidusjūras kruīzi ar Costa

Vidusjūras kruīzs ar Costa / no Savonas uz Romu / 6 naktis / aprīlis - maijs / pilna ēdināšana

EUR 519 | Estravel Latvia

Maroka - Āfrikas eksotika

Maroka - Āfrikas eksotika

Krāsu, aromātu un iespaidu pilna - eksotiskā Maroka. Piedzīvojumu ceļojums - no Kasablankas līdz Marakešai // -20% ekskursiju tūrei, rezervējot aprīlī

EUR 559 | Estravel Latvia

TUNISIJA no 295 EUR/pers!

TUNISIJA no 295 EUR/pers!

Aprīļa beigas un maijs Tunisijā - laiks SPA un talasoterapijas procedūrām, siltiem saules stariem, pastaigām un ekskursijām!

EUR 295 | Latvia Tours

Plāno kāzas Bauskas novadā!

Plāno kāzas Bauskas novadā!

Iedvesmojies populārākajām laulību slēgšanas vietām Bauskas novadā!

Bauskas TIC

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Vērosim putnus Peļļu dabas takā. Tikšanās vieta pie Ilgāja dabas mājas 27.aprīlī pulksten 10:00, šeit varēs atstāt arī auto. Koordinātes GPS 57.5903, 26.8627.

Alūksnes TIC

Balkānu pērle 𝐌𝐄𝐋𝐍𝐊𝐀𝐋𝐍𝐄!

Balkānu pērle 𝐌𝐄𝐋𝐍𝐊𝐀𝐋𝐍𝐄!

Burvīgas pludmales un dzidrs Adrijas jūras ūdens, neskaitāmas senas pilsētiņas, un, protams, melnkalniešu viesmīlība.

EUR 367 | Latvia Tours

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Trakai TIC

Atlaides auto nomai Reunion salā

Atlaides auto nomai Reunion salā

Izmanto 15% atlaidi savai auto nomai 2024. gada JŪNIJĀ Reunion salā!

Europcar

Ekskursiju ceļojums - 𝐆𝐑𝐈𝐄𝐊̧𝐈𝐉𝐀!

Ekskursiju ceļojums - 𝐆𝐑𝐈𝐄𝐊̧𝐈𝐉𝐀!

Pēc jaukā brauciena, tiem, kas Grieķijā vēlas uzturēties ilgāk, iesakām pagarināt savu atpūtu vienā no piedāvātajām Tasas salas viesnīcām.

EUR 1089 | Latvia Tours

Izstāde

Izstāde "Laika dārzs" Valmieras muzejā

No 6. aprīļa līdz 29. maijam, Valmieras muzejā skatāma Birutas Jansones, Antras Galzones, Gitas Sirmās un Lailas Stradas mākslas darbu izstāde.

Valmieras TIC

Nāc un mācies golfu - zaļās kartes kurss !

Nāc un mācies golfu - zaļās kartes kurss !

Jau sen esi vēlējies apgūt golfa spēles pamatus, etiķeti un noteikumus, bet visu laiku gaidi īsto brīdi! Īstais brīdis ir pienācis!Iegūsti zaļo karti jau tagad.

EUR 180 | Jurmala Golf Club & Hotel

Anitas Celmas izstāde Valmieras muzejā

Anitas Celmas izstāde Valmieras muzejā

No 2024. gada 6. aprīļa līdz 29. maijam Valmieras muzeja Izstāžu namā skatāma tekstilmākslinieces Anitas Celmas personālizstāde “Atgriešanās”.

Valmieras TIC

Augšdaugava.Tūrisma sezonas atklāšana.

Augšdaugava.Tūrisma sezonas atklāšana.

Augšdaugavas novada pašvaldības iestāde ‘’TAKA’’ aicina 26. aprīlī plkst. 10.00 apmeklēt tūrisma sezonas atklāšanas pasākumu.

TAKA

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

9 naktis - 2 naktis Romā un 7 nakšu kruīzs ar MSC Vidusjūrā // Īpašais piedāvājums

EUR 1058 | Estravel Latvia

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv -