Biznesa fēniksi: kā uzņēmumi atgūst klientu uzticību

Velocita.lv | 2023.01.24

Attieksme pret zīmolu ir nesaraujami saistīta ar tēlu. To, vai tā ir pozitīva vai negatīva, lielā mērā nosaka lietotāju pieredze ar konkrētām precēm un pakalpojumiem, virsraksti plašsaziņas līdzekļos, kā arī pazīstamu cilvēku viedoklis. Ikviens vēlas sadarboties ar uzticamiem uzņēmumiem, taču izveidot un saglabāt labu tēlu nav viegli, un modernajā vēsturē netrūkst gadījumu, kad kļūmīgu lēmumu dēļ vareni uzņēmumi ir nogrimuši nebūtībā.

Ir arī labi piemēri

Tas gan nenozīmē, ka nebūtu arī veiksmīgu zīmolu reputācijas atjaunošanas stāstu. Piemēram, slavenajam rotaļlietu ražotājam Lego 2003. gadā bija milzīgi parādi, un tā galvenajiem klientiem – bērniem – vairs nepatika tā produkti. Sarežģītajai situācijai tika rasts šķietami vienkāršs risinājums: uzņēmums nolēma ieguldīt tajās jomās, kurās tas joprojām bija spēcīgs, un atteikties no visa pārējā. Piemēram, meklējot jaunus veidus, kā piesaistīt klientus, radās jauni Lego tematiskie parki.

2009. gadā Domino's picēriju ķēdes tirgus daļa bija tikai 9% un zīmola nākotne izskatījās drūma. Taču situācija mainījās, kad uzņēmums sāka pievērst lielāku uzmanību klientu atsauksmēm.

McDonald's ātrās ēdināšanas restorānu ieņēmumi Lielbritānijā ievērojami samazinājās pēc dokumentālās filmas Super Size Me iznākšanas 2004. gadā, un šķita, ka šis starptautiskais ēdināšanas tīkls ir saņēmis iznīcinošu triecienu. Taču McDonald's ātri reaģēja un izmainīja savu piedāvājumu – atteicās no lielajām porcijām, ēdienkartē iekļāva piena produktus un salātus, kā arī sāka fizisko aktivitāšu popularizēšanas kampaņu.

Arī tehnoloģiju gigants Samsung 2016. gadā saskārās ar nopietnu problēmu – tika ziņots par gadījumiem, kad bateriju bojājumu dēļ aizdegušies viedtālruņi Galaxy Note 7. ASV pat bija gadījums, kad, uzliesmojot telefonam, nodega visa ģimenes māja. Rezultātā aviokompānijas aizliedza šos tālruņus ienest lidmašīnās, un Samsung pārdošanas apjomi pasaulē samazinājās par 15 procentiem. Glābt tēlu palīdzēja tikai ātra visu Note 7 viedtālruņu atsaukšana, kompensācija klientiem un drošu jauno ierīču izstrāde.

No reitinga apakšas līdz pašam galvgalim

Autobūvē par izcilu atdzimšanas piemēru var uzskatīt uzņēmumu Hyundai. Sākumā daudzsološa izvērtās Pony debija Eiropā 1978. gadā, bet vēl labāk modelim veicās, kad astoņus gadus vēlāk tas parādījās Ziemeļamerikā. Pirmajā gadā ASV vien tika pārdoti gandrīz 170 tūkstoši auto. Taču drīz jaunie īpašnieki saskārās ar tehniskām problēmām, un rezultātā uzticība neizbēgami tika sadragāta. Pat vēl trakāk: sāka izplatīties joki gan par ražotāju, gan tā produkciju – par Hyundai mašīnām 80. gados smējās gan Eiropā, gan Ziemeļamerikā. Taču 21. gadsimtā situācija ir krasi mainījusies, un, pateicoties modernajām tehnoloģijām un ieguldījumiem kvalitātē, šobrīd tas ir viens no nozares līderiem.

Lai atjaunotu tēlu, uzņēmums pilnībā mainīja vadības filozofiju un ieguldīja simtiem miljonu eiro jaunās tehnoloģijās un modernās ražošanas iekārtās. Pārmaiņas nebija ilgi jāgaida, un jau 2003. gadā patērētāju konsultāciju kompānija J.D. Power, vērtējot auto ilgtermiņa uzticamību, piešķīra Hyundai otro vietu. Šo pozīciju, tāpat kā izgatavošanas kvalitātes pētījumā, Dienvidkorejas zīmols pēcāk dalīja ar japāņu Honda. Patērētāju aptaujas rezultāti bija iespaidīgi – pēc 100 auto apskates tika fiksēti vien 102 defekti. Salīdzinājumam: toreizējā uzticamības reitinga līdere Toyota varēja lepoties tikai ar nedaudz labāku rezultātu – 101 defekts.

Kā uzskata žurnāla Klubs auto apskatnieks un konkursa Latvijas Gada auto žūrijas pastāvīgais biedrs Toms Timoško, šādi atgūšanās stāsti ir ne mazāk svarīgi kā stāsti par klasisku panākumu ceļu. Tos visus vieno pārdomāti lēmumi, konsekventa to ievērošana un pārmaiņas visā uzņēmuma kultūrā. Pat būtiski paplašinot savu klāstu, ražotājs joprojām spēja nodrošināt modeļu uzticamību, bet tādi faktori kā drosmīgas idejas un pievilcīgs dizains bija pozitīvs bonuss.

“Domāju, ka Hyundai gadījumā svarīga ir bijusi spēcīga jauno modeļu līnija, ilga garantija un ātra ienākšana elektroauto segmentā. Tāpat būtisku lomu ir nospēlējis arī Genesis zīmols, kas ir palielinājis Hyundai kā prestiža ražotāja tēlu. Nav mazsvarīgi arī tas, ka Dienvidkoreja ir slavena ar saviem augsto tehnoloģiju uzņēmumiem, un tiem gan tieši, gan netieši ir bijusi ietekme arī uz transporta nozari,” stāsta žurnālists.

Uzticēšanās produktu kvalitātei

Consumer Reports kvalitātes un uzticamības pētījumi liecina, ka Hyundai modeļus var salīdzināt ar japāņu spēkratiem. Saskaņā ar jaunākajiem J.D. Power pētījumiem Hyundai ieņem trešo vietu trīs gadus vecu auto uzticamības reitingā.

Zīmola tēlam šādi rezultāti ir svarīgi, jo patērētāji tiem uzticas vairāk nekā ražotāju solījumiem. “Auto īpašnieki un pircēji savu viedokli un lēmumus cenšas balstīt uz uzticamiem un neatkarīgiem avotiem un visu vērtē arvien kritiskāk. Protams, katrā reģionā ir savas tradīcijas, savi favorīti, tomēr tirgus dati, kas saistīti ar tehnisko uzticamību, iezīmē līdzīgas tendences,” saka Toms Timoško.

Liela loma ir arī stratēģiskajiem lēmumiem, jo tie var dot pozitīvus ilgtermiņa rezultātus vai arī sagādāt nopietnas nepatikšanas. “Ja tāds ražotājs nolemj ieviest savām automašīnām piecu gadu garantiju, tas nozīmē, ka uzņēmums šim solim ir ilgi briedis, lai tas nebūtu tukšs solījums. Pretējā gadījumā to gaida milzīgi izdevumi un iedragāta pircēju uzticība,” saka Toms. “Bet, ja ražotājs uzņemas šādas saistības, arī potenciālajam pircējiem izdarīt galīgo izvēli ir vieglāk.”

Nopietnāko spēlētāju klubs

Jauna joma, kur ražotāji var stiprināt zīmolu, ir elektroauto segments. Tiesa, te runa nav tik daudz par elektriskās piedziņas uzticamību, par kuru dati vēl tikai tiek ievākti, bet par gatavību reaģēt uz tirgus pieprasījuma izmaiņām. Piemēram, vēl pavisam jaunais Hyundai Ioniq 5, pateicoties inovatīvām tehnoloģijām, jau ir izpelnījies apbalvojumus kā Eiropā, tā ASV.

“Automobiļu pircēji to saista ar uzņēmuma vēlmi pēc iespējas ātrāk ieviest vismodernākās tehnoloģijas. Tas arī liecina, ka ražotājam ir labs finansiālais stāvoklis, jo inovācijas ir ārkārtīgi dārgas. Pašlaik vislabāk elektroauto tirgū veicas tādiem uzņēmumiem kā Tesla, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen un Nissan. Tagad šajā prestižajā klubā uzņemti arī Hyundai un Kia,” rezumē Toms Timoško.

Avots: Velocita.lv


celojumubode - 3813
Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Putnu vērošanas pārgājiens Veclaicenē!

Vērosim putnus Peļļu dabas takā. Tikšanās vieta pie Ilgāja dabas mājas 27.aprīlī pulksten 10:00, šeit varēs atstāt arī auto. Koordinātes GPS 57.5903, 26.8627.

Alūksnes TIC

Atpūtas ceļojumi uz Maljorku

Atpūtas ceļojumi uz Maljorku

Brīnišķīga vieta ar saviem ģimenes kūrortiem un klubiem 😎, klusām pilsētiņām un modernām viesnīcām 🌴, patīkamu subtropu klimatu un plašām smilšainām pludmalēm

EUR 692 | Atlantic Travel

Dzīvas mūzikas vakars restorānā PLAZA

Dzīvas mūzikas vakars restorānā PLAZA

Nobaudi vakaru restorānā "Plaza" ar grupu "Nostalgie"! Dzīva mūzika un Daugavpils ainava no viesnīcas 10. stāva papildinās nesteidzīgo atpūtas vakara atmosfēru! Galdiņu rezervācija +371 65404912 Esat mīļi gaidīti!

Park Hotel Latgola

4.maija svētki Alūksnē

4.maija svētki Alūksnē

Atzīmējot Latvijas Neatkarības atjaunošanas dienu, š.g. 4.maijā Bānīša zemē svinēs jaudīgi jeb kā saka vietējie “ar pilnu tvaiku”.

Alūksnes TIC

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

3 dienas Romā un Vidusjūras kruīzs

9 naktis - 2 naktis Romā un 7 nakšu kruīzs ar MSC Vidusjūrā // Īpašais piedāvājums

EUR 1058 | Estravel Latvia

Pastaigas vecpilsētā gida pavadībā

Pastaigas vecpilsētā gida pavadībā

Katru sestdienu un svētdienu plkst. 12.00, gids ar zaļi sarkano Liepājas karodziņu rokās gaidīs pie koncertzāles “Lielais dzintars”.

Liepājas reģiona TIB

Orientēšanās sezona sākas jau 16.aprīlī!

Orientēšanās sezona sākas jau 16.aprīlī!

Orientēšanās pasākumam HORIZONTS šogad lieli svētki - uzsākta 40.jubilejas sezona. Tiekamies jau otrdien, takās kas bija tik populāras!

EUR 2.00 | Alūksnes TIC

Maroka - Āfrikas eksotika

Maroka - Āfrikas eksotika

Krāsu, aromātu un iespaidu pilna - eksotiskā Maroka. Piedzīvojumu ceļojums - no Kasablankas līdz Marakešai // -20% ekskursiju tūrei, rezervējot aprīlī

EUR 559 | Estravel Latvia

𝐌𝐞𝐥𝐧𝐤𝐚𝐥𝐧𝐞 būs lieliska izvēle!

𝐌𝐞𝐥𝐧𝐤𝐚𝐥𝐧𝐞 būs lieliska izvēle!

Ceļojums piemērots visiem, kurus valdzina krāšņa, masu tūrisma neizpostīta daba un jūtams vietējās kultūras piesitiens.

EUR 369 | Latvia Tours

Balkānu pērle 𝐌𝐄𝐋𝐍𝐊𝐀𝐋𝐍𝐄!

Balkānu pērle 𝐌𝐄𝐋𝐍𝐊𝐀𝐋𝐍𝐄!

Burvīgas pludmales un dzidrs Adrijas jūras ūdens, neskaitāmas senas pilsētiņas, un, protams, melnkalniešu viesmīlība.

EUR 367 | Latvia Tours

Izstāde

Izstāde "Laika dārzs" Valmieras muzejā

No 6. aprīļa līdz 29. maijam, Valmieras muzejā skatāma Birutas Jansones, Antras Galzones, Gitas Sirmās un Lailas Stradas mākslas darbu izstāde.

Valmieras TIC

Atlaides auto nomai Igaunijā

Atlaides auto nomai Igaunijā

Vai esi gatavs piedzīvot neaizmirstamas brīvdienas Igaunijā? Tagad ir lieliska iespēja iegūt izdevīgu auto nomas piedāvājumu!

Europcar

ĒĢIPTE tikai no 339 EUR/personai!

ĒĢIPTE tikai no 339 EUR/personai!

Kamēr ziema aiz loga vēl mēģina izspēlēt aprīļa jokus, aicinām siltā piedzīvojumā uz saulaino Hurgadu vai Šarmelšeihu!

EUR 339 | Latvia Tours

Atlaides auto nomai Ungārijā

Atlaides auto nomai Ungārijā

Nomā auto ar Europcar Budapeštā un saņem atlaidi! Izbaudi Budapeštas daudzveidību.

Europcar

Sezonas atklāšanas Grill ballīte pludmalē

Sezonas atklāšanas Grill ballīte pludmalē

18. maijā, atklājot sezonu, aicinām visus uz garšīgu un smaržīgu Grill ballīti pludmalē. Plašs grilēdienu klāsts, muzikāli priekšnesumi un izklaides bērniem.

Baltic Beach Hotel & SPA

MOTIVĒJOŠIE BRAUCIENI!

MOTIVĒJOŠIE BRAUCIENI!

👉VEIDOJIET POZITĪVA UZŅĒMUMA TĒLU. 👉APBALVOJIET LOJĀLOS KLIENTUS, DARBINIEKUS. 👉MOTIVĒJIET JAUNIEM PANĀKUMIEM. 👉SALIEDĒJIET KOLEKTĪVU, SADARBĪBAS PARTNERUS

Latvia Tours

4 personām - aktīva atpūta Igaunijā

4 personām - aktīva atpūta Igaunijā

1 nakts 4 personām aktīvās atpūtas kūrorta viesu mājā, brokastis un atpūtas piedāvājums

EUR 370 | Estravel Latvia

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS”

Trakai TIC

Māra Upmane-Holšteine un Aigars Apinis

Māra Upmane-Holšteine un Aigars Apinis

19.maijā pl.16.00 aicinām uz Stāstnieku Pēcpusdienu Akustikā kopā ar mūziķi Māru Upmani-Holšteini un aktieri Aigaru Apini.

EUR 40 | Valmieras TIC

TUNISIJA no 295 EUR/pers!

TUNISIJA no 295 EUR/pers!

Aprīļa beigas un maijs Tunisijā - laiks SPA un talasoterapijas procedūrām, siltiem saules stariem, pastaigām un ekskursijām!

EUR 295 | Latvia Tours

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv -