Ieva Sala | 2024.05.23
Baltijas tūrisma tirgus līdera “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, 2024. gada pirmajā ceturksnī guvis ieņēmumus 34,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 3,7 miljoniem eiro (10%) mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā. Uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) bija 316 tūkstoši eiro.

Sajūti pilsētu caur kafiju, vīnu, izstādēm un arhitektūras stāstiem, kas neatlaiž.
Rēzeknes pilsētas TIC
“Novaturas” grupa laika periodā no janvāra līdz martam visās trijās Baltijas valstīs kopumā apkalpoja 35,7 tūkstošus klientu (pērn attiecīgajā periodā bia 38 tūkstoši klientu). Latvijas uzņēmums “Novatours” šajā laikā apkalpojis 10 tūkstošus klientu, kas ir vienādi ar aizvadītā gada ceļotāju apjomu.
Grupas tīrā peļņa janvārī - martā sastādīja 8 tūkstošus eiro. Pērn šajā pašā periodā tā bija 1,57 miljoni eiro. Šīs izmaiņas ir saistītas ar sarežģītiem iemesliem: mazāks pieprasījums pēc ceļojumiem uz Ēģipti un klientu piesardzība Tuvo Austrumu militārā konflikta dēļ, kā arī mainīta konkurences vide, kuras rezultātā samazinās peļņas normas. Uzņēmums šogad arī fiksējis palielinātas darbības un pārdošanas komisijas izmaksas, lai saglabātu konkurētspējīgus apstākļus darbiniekiem un partneriem.
Turklāt lielu daļu no 2023. gada pirmā ceturkšņa peļņas noteica “Novaturas” efektīva aviācijas degvielas cenas krituma izmantošana. Tikmēr šā gada janvārī - martā tik labvēlīgu apstākļu tirgū nebija, kas raisīja peļņas kritumu.
“Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris) norāda, ka šogad uzņēmums ir operatīvi reaģējis uz izmaiņām ceļotāju uzvedībā un atbilstoši pielāgojis savu ceļojumu programmu. Tā rezultātā ir optimizēta darbība un ir fiksēts augsts noslogojums visos uzņēmuma piedāvātajos galamērķos (vidēji bija 97%).
“Šā gada pirmajā ceturksnī piedzīvojām pieprasījuma kritumu lidojumiem uz ziemas sezonā ļoti populāro Ēģipti. Jāpiemin arī tas, ka Baltijas izejošā tūrisma tirgū mums ir divi jauni tūroperatori, kas galvenokārt koncentrējas uz populārākajiem galamērķiem visā Baltijas valstīs, t.i., Turciju un Ēģipti, un dabiski cenšas konkurēt tirgū ar saviem cenu piedāvājumiem, kas ir daļēji ietekmējis izmaiņas mūsu peļņas normās. Rentabilitāti šogad ietekmējušas arī izmaksu pieaugums. Klāt tam esam arī novērojuši nedaudz vājāku ceļojumu pieprasījumu Igaunijas tirgū, salīdzinot ar Latviju vai Lietuvu,” stāsta Kaikaris.
Viņš piebilst, ka ar visplašāko galamērķu klāstu un sekojot līdzi pieprasījuma izmaiņām reģionā, uzņēmums ziemas periodā ceļotājiem piedāvājis arī alternatīvas, piemēram, atpūtu iecienītos galamērķos - Tenerife, Madeira, Apvienotie Arābu Emirāti, kā arī paplašinājis slēpošanas braucienu klāstu, piedāvājot četrus galamērķus, un ceļojumus uz 12 tālām, eksotiskām valstīm. “Novaturas” agrāk par citiem konkurentiem uzsāka savu vasaras ceļojumu sezonu - lidojumi uz galamērķu jaunāko papildinājumu Kipru sāka marta vidū un Turciju - marta beigās. Tieši šī elastīgā reakcija palīdzēja orientēties dinamiskajos apstākļos un kompensēja mazāk labvēlīgās tendences nekā pērn.
Orientēšanās uz jaunu pakalpojumu attīstību
Lai stiprinātu savas pozīcijas un pārdošanas apjomus, “Novaturas” šogad plāno turpināt uzlabot ceļotāju pieredzi un ieviest jaunus pakalpojumus. Plānots piedāvāt aģentūrām un citiem biznesa partneriem lietotājam draudzīgākus rīkus, kā arī stiprināt e-komercijas kanālus. Koncentrēšanās uz tehnoloģijām un datu analīzi balstītiem risinājumiem joprojām ir stratēģisks virziens.
“Novaturas” fokusēsies uz projektiem, kas varētu paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju, un paredz organizācijas transformācijas procesus, tostarp klientu pieredzes uzlabošanu, stratēģiskās partnerattiecības un organizācijas struktūru.
Ar reģionā plašāko galamērķu klāstu “Novaturas” turpinās savu diversifikācijas stratēģiju un koncentrēsies uz augstākas peļņas galamērķiem. Uzņēmums arī ir gatavs turpināt elastīgi pielāgot savu ceļojumu programmu ceļotāju vajadzībām un koncentrēties uz darbības efektivitāti.
“Vasaras sezonā mēs piedāvājam 19 galamērķus no Lietuvas, 14 no Latvijas un 15 no Igaunijas. Mūsu mērķis ir maksimāli izmantot mūsu daudzveidīgo galamērķu portfeli un konkurēt ne tikai populāros vasaras galamērķos, piemēram, Turcijā un Grieķijas salās, bet arī Spānijas, Itālijas un Bulgārijas kūrortos, kā arī Melnkalnē, kas nu jau ir kļuvusi par mūsu vizītkarti, un citos galamērķos, kur mēs redzam lielāku potenciālu. Mēs novērojam pieaugošu pieprasījumu pēc uzņēmumu darba vai komandu atpūtas braucieniem, un “Novaturas” šajā jomā ir ārkārtīgi spēcīgs partneris,” stāsta Kaikaris.
Maija sākumā “Novaturas” uzsāka agrās rezervācijas nākamās ziemas sezonas populārākajiem galamērķiem, un jūnijā izziņos pilnu 2024./2025. gada ziemas programmu, kā arī jaunus galamērķus.
Jauni aviācijas partneri un uzlabota lidojumu pieredze
“Novaturas” mērķis ir būt ceļotāju pirmajai izvēlei, vēl vairāk koncentrējoties uz pakalpojumu kvalitāti un sistemātiski uzlabojot lidojumu pieredzi. Pagājušā gada nogalē tika parakstīts ilgtermiņa sadarbības līgums ar “Heston Airlines”, kas kļuvusi par galveno lidojumu partneri Igaunijā.
Ar šo partnerību “Novaturas” mērķis ir uzlabot lidojumu precizitāti un vispārējo pakalpojumu kvalitāti, sākot no bezrūpīgiem un drošiem lidojumiem līdz mūsdienīgai videi un augstāka līmeņa ēdināšanas pakalpojumiem lidojuma laikā. Pirmie lidojumi ar “Heston Airlines” no Igaunijas sākās 1. maijā, un daļa lidojumu ar “Heston Airlines” tiks veikti arī no Lietuvas un Latvijas.
“Heston Airlines” ekspluatē modernu “Airbus A320” lidmašīnu parku, kas ir tikai septiņus gadus veci, tāpēc šī sadarbība palīdzēs samazināt degvielas patēriņu un samazināt SEG emisijas lidojumu laikā.
Lidojumi no Latvijas pārsvarā tiks izpildīti ar nacionālo aviokompāniju “airBaltic”, ar kuru jau ir izveidojusies laba, klientu atzinīgi novērtēta sadarbība un kurai ir viena no jaunākajām flotēm Eiropā, kā arī lidsabiedrību “Turkish Airlines”.


Viesu māja “Pie draugiem” piedāvā naktsmītnes komfortablos numuros, pirti un dīķi, svinību telpas, bērnu rotaļu laukumu, sporta laukumu, Wi-Fi internetu u.c.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Muižas kungu māja ir sarkanu ķieģeļu celtne ar neogotisku tornīti vienā malā un piederēja fon Vāgneriem.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Fly Dubai Lite ekonomiskās klases aviobiļešu piedāvājums - Dubaija, Kolombo, Malē, Katmandu...
EUR 429 | SKY24.LV

"KABATA" ir vieta, kur vietējie mākslinieki un dizaineri rada unikālus šedevrus, piedāvājot autentiskus produktus ar vēstījumu + KUUP kafija un meistarklases.
Rēzeknes pilsētas TIC

New Year at Harper Woolf | 31.12. 8-course dinner. Two seatings: 17:00–20:00 & 21:00–01:00. €135 pp. Wine pairing €85/€125. Lobby bar with DJ till 03:00.
Pullman Riga Old Town

Dvietes senlejas informācijas centrā ‘’Gulbji’’ izveidota Bebrenes simbola un Dvietes palienes iemītnieka bebra ekspozīcija,kura iepazīstina ar Eirāzijas bebru.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Līksnas muižas ēka tika celta 1770. gadā baroka stilā. Tagad redzami vien tikai atsevišķi drupu fragmenti.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Atpūtas komplekss “Beļmonti” piedāvā naktsmītnes 3 viesu mājās (kopā 20 guļvietas), pirti, ugunskura vietas u.c.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

JAUNUMS! Visi brīvdienu ceļojumi vienuviet – ātri, ērti, neizejot no mājām 🏠✨ Meklējiet un rezervējiet tiešsaistē!
EUR 299 | Estravel Latvia

Populārākie galamērķi, izdevīgākās cenas, pēdējā brīža piedāvājumi, viss iekļauts viesnīcas, nedēļas nogales piedāvājumi...
AirGuru

Viesu māja “Priedes” piedāvā ērtas naktsmītnes, saunu, atpūtu lapenē un makšķerēšanas iespējas Dubnas upē vai Luknas ezerā.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Celta 1890. – 1892.g. pēc pazīstamā arhitekta V. Neimaņa projekta. Pils ēka ir asimetriska, kopā ar torņiem, tornīšiem un jumta izbūvēm.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Izvēlies SUV no SIXT+ un baudi brīvību katrā kilometrā! 🚙 Ilgtermiņa noma bez rūpēm - abonē jau šodien!
SIXT Latvija

Serumnīcā “Dzīvie” iepazīsiet senās mājas vēsturi, īpašo un netipisko arhitektūru, kā arī uzzināsiet, kā norisinās unikālā serumkrēma tapšanas process.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa