Foto: Nordspoter.com | Autors: Kristiāna Deksne | 2024.09.03
Pēdējās divas desmitgades ir atnesušas ievērojamas pārmaiņas ne tikai Latvijas ekonomikā, bet arī mūsu ikdienas dzīves paradumos. Latvijas sabiedrībā būtiski mainījušies atpūtas un brīvā laika pavadīšanas ieradumi, tehnoloģijas kļuvušas par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un vairāk plānojam uz priekšu, pievēršot lielāku uzmanību finanšu uzkrājumiem un iepirkšanās plānošanai. Šīs un citas pārmaiņas atspoguļo Brand Capital pētījuma dati, kas sniedz ieskatu vidējā latvieša ikdienas paradumu pārmaiņās no 2004. līdz pat 2024. gadam.
Wit Consulting stratēģiskais direktors Rihards Ginters: “Brand Capital pētījums sniedz unikālu ieskatu sabiedrības attīstībā un vērtību maiņā pēdējo divu desmitgažu laikā. Šāda ilgtermiņa perspektīva ir būtiska, jo tā palīdz zīmoliem izprast, kā mainās cilvēku prioritātes un dzīvesveids, kā arī atklāj jaunas tendences, kas var ietekmēt nākotnes tirgu un patērētāju uzvedību. Sekojot šīm izmaiņām, tirgus dalībniekiem ir iespēja labāk pielāgot un attīstīt savas mārketinga stratēģijas tā, lai tās atbilstu mūsdienu patērētāju vajadzībām un vēlmēm.”
21. septembrī Minirallijs "Karosta” jau astoto reizi izaicina pierādīt braukšanas prasmes uz asfalta un grants.
Liepājas reģiona TIB
Būtiski mainījies priekštats par atpūtu
Salīdzinot datus, ievērojami pieaugusi mūsu vēlme ceļot – ja 2004. gadā tikai 24,9% iedzīvotāju atzina, ka ceļo uz citām valstīm, tad šobrīd (2024. gadā) šis skaitlis ir pieaudzis līdz 64,7% sabiedrības. Turklāt jāatzīmē, ka šobrīd respondenti norāda, ka daudz biežāk ceļo atpūtas nolūkos, nevis tikai darba vajadzībām, kā tas bija iepriekš. Vienlaikus aptaujātie norādījuši, ka mūsdienās ir vairāk brīvā laika, kas ļauj pilnvērtīgāk pievērsties gan sev, gan saviem tuvajiem, biežāk apmeklējot, piemēram, kino, muzejus vai koncertus.
Kontekstā ar brīvā laika nodarbēm respondentu atbildes ļauj secināt, ka pieaug arī sabiedrības iesaistīšanās sportiskās aktivitātēs. Proti, ja 2004. gadā vien 22,8% aptaujāto norādīja, ka apmeklē sporta klubus vai baseinus, tad 2024. gadā šis skaitlis ir teju dubultojies, sasniedzot 41,5%. Tas liecina par pieaugošu apziņu par veselīga dzīvesveida nozīmi un vēlmi uzturēt sevi labā fiziskā formā.
Tehnoloģiju ietekme uz ikdienu
Brand Capital ikgadējie pētījumi norāda uz ievērojamu tehnoloģiju lomas pieaugumu mūsu ikdienā. Ja 2004. gadā teju 40% iedzīvotāju atzina, ka viņiem nav skaidrības, kas ir internets un kā tas var palīdzēt, tad 2024. gadā jau 40% respondentu ir izmantojuši intenetā pieejamos mākslīgā intelekta rīkus, piemēram, ChatGPT, Midjourney vai DALL·E. Papildus tam, lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, jeb teju 90%, veic savus ikdienas pirkumus internetā, kas norāda uz tehnoloģiju un interneta neatņemamo lomu mūsdienu sabiedrības ikdienā un izdzīvošanas nosacījumos.
Turklāt sabiedrības uzticība digitālajiem risinājumiem kopumā ir būtiski pieaugusi. Kamēr 2004. gadā 68,5% respondentu uzskatīja internetbankas par pārāk riskantām, 2024. gadā 76,2% aptaujāto piekrīt, ka biometriskā autentifikācija padara autentifikācijas procesu drošāku un vienkāršāku. Šis uzticības pieaugums vēl vairāk apstiprina, ka tehnoloģijas un internets ir kļuvuši par neatņemamu mūsu sabiedrības dzīves sastāvdaļu, nodrošinot ne tikai ērtību, bet arī drošību ikdienas darījumos.
Plānošanas un drošības prioritātes
Pētījuma rezultāti liecina arī par pieaugošu plānošanas nozīmīgumu mūsu ikdienā. Kamēr 2004. gadā tikai 43% iedzīvotāju pirms iepirkšanās sastādīja sarakstu, 2024. gadā šis skaitlis ir pieaudzis līdz 62%. Tāpat arvien vairāk cilvēku uzkrāj finanšu līdzekļus nākotnes drošībai. 2024. gadā 48% respondentu atzina, ka viņiem ir uzkrāts finanšu drošības spilvens. Salīdzinājumam, 2004. gadā 74% atzina, ka viņiem nepadodas taupīt naudu.
Jau vēstīts, ka pagājušajā nedēļā, balstoties uz Brand Capital šī gada pētījuma datiem, tika izziņoti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojās 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti jau 20. septembrī, Baltijā jaudīgākā mārketinga nozares pasākuma – Baltic Brand Forum – laikā.
Svarīgi uzsvērt, ka vērienīgā Baltic Brand Forum kvalitatīva realizācija nebūtu iespējama bez atbalstītājiem, tāpēc paldies Baltic Brand Forum 2024 Lieldraugam tehnoloģiju uzņēmumam BALCIA, sadarbības partneriem ECO Baltia, Latvijas Zaļais punkts, Volkswagen, airBaltic, Rimi, RITA (Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra), LIAA (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra), Welltons Hotels, Rixwell, Printful, Food Union, Spice, Mītava, McDonald’s, Nords Porter, Element Digital, Sons & Daughters, Trickster, TULI, LIMA, LRA, kā arī mediju partneriem TV3 Group, Delfi, IR Nauda, JCDecaux, DScreens, BOBE, Mediāna, EHR.
Līdz 24.septembrim piesaki nominantus Zemgales tūrisma gada balvai 2024!
Zemgales Tūrisma asociācija
Liepājas Simfoniskā orķestra metāla pūšaminstrumentu un sitaminstrumentu ansamblis diriģenta Gunta Kuzmas vadībā atskaņos Viļņa Šmīdberga jaundarbu “Uz gaismu”.
Bauskas TIC
Šo KINO DIENAS sezonu sāksim īpaši - ar tikai 1 filmu 22.septembrī pulksten 16:00.
Tukuma TIC
Nurmuižas pils ir lielākais un senākais muižas komplekss Latvijā, kura teritorijā ir 33 ēkas un septiņi dažādi valsts nozīmes pieminekļi!
Nurmuižas pils
Vai esiet dzirdējuši teoriju, ka sievietes nāk no Venēras, bet vīrieši no Marsa? Šī ir interesanta versija par pasaules rašanos.
Tukuma TIC
Pieteikties pasākumam vari viens un organizatori Tev iedos labākos komandas biedrus, kā arī kopā ar draugiem un jūs būsiet vienā lieliskā komandā.
Bauskas TIC
aunpils pils laukums skanēs 29.septembrī, kad kā ierasts notiks krāšņs un jestrs rudens MIĶEĻDIENAS GADATIRGUS.
Tukuma TIC
“Orķestromīma” ir jaunākiem skolēniem radīta atraktīva un dzirkstoša koncertizrāde, kas vedīs skatītājus cauri kino pasaulei
Tukuma TIC
Ieskaties jaunajā Cēsu novada brīvdienu ceļvedī un iedvesmojies neaizmirstamām brīvdienām!
Cēsu TIC
Izmantojiet šo rudeni, lai atklātu Madonas novada burvību kopā ar saviem mīļajiem un radītu kopīgas atmiņas!
Madonas TIC
Iepazīsti novada plašo piedāvājumu–radošās meistarklases, degustācijas, aktīvās atpūtas izklaides, gan ceļojumu laikā!
Bauskas TIC
Zviedru Cepure ir atpūtas bāze gleznainajā Abavas senlejā. Abavline ir trosu nobrauciens 200 m garumā.
Tukuma TIC
28. septembrī, Jelgavas TIC organizē ikgadējās auto orientēšanās sacensības komandām “Pasaules tūrisma dienas rallijs 2024”. Piteikšanās pa tel. 63005447
Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
Īpaši ģimenēm un mūsu mazajiem skatītājiem 6.oktobrī pulksten 14:00 piedāvājam apmeklēt Raimonda Paula un Guntara Rača jauno dziesmu programmu Tukumā
Tukuma TIC
Baudiet romantisku atpūtu muižā ar Smēdes SPA apmeklējumu, prosecco, vakariņām un gardām brokastīm nākamajā rītā!
Nurmuižas pils
Apskati dabas vērtības – bezmaksas dabas takas un ģeovietas, vēsturiskus parkus un godalgotus daiļdārzus, iegādājies stādus dārzniecībās un stādu audzētavās.
Bauskas TIC
Atklāj Bauskas novada daudzveidību kādā no 12TOP objektiem–iespaidīgas muzeju kolekcijas,vēsturiskas vietas un ēkas,dzīvnieku sētas,augstākā iekšzeme kāpa LV.
Bauskas TIC
Via Vitalité ir četru* superior svara korekcijas un labsajūtas centrs Aizputē. Piedāvājam programmas "Pamata","Exstra","Vitalitāte". Zvaniet +371 20 605 553
EUR 145 | Via Vitalité
Turpinām vasaras ziņu seriālu par "NE parastām" Madonas novada tūrisma vietām. Šoreiz neparastums ir z/s "Līvi" kazas piena saldējums un citas garšīgās lietas!
Madonas TIC
Jaunpils pils restorāna garšas brīvdabas meža kafejnīcā - Kartavkalnos.
Tukuma TIC