Pētījums: Ar vilcienu satiksmi Latvijā ir apmierināti 87% pasažieru

Pētījums: Ar vilcienu satiksmi

Foto: Ludmila Alampasu | Autors: Edgars Butāns | 2025.02.14

Saskaņā ar pārvadātāja “Vivi” un pētījumu kompānijas “Kantar” pagājušā gada novembrī un decembrī veikto pētījumu ar vilcienu satiksmi Latvijā kopumā ir apmierināti 87% pasažieru. Apmierinātības līmenis ar uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem pārsniedz pasažieru pārvadātāju nozares vidējo rādītāju.

Pētījuma dati liecina, ka gada laikā līdz 43% palielinājies to pasažieru skaits, kas “Vivi” sniegumu vērtē kā ļoti labu vai teicamu, kā arī turpmākai izvēlei, ja būtu pieejamas citas transporta veida vai pakalpojumu sniedzēju alternatīvas, ar kurām var sasniegt ikdienā nepieciešamos galamērķus, šie pasažieri dotu priekšroku tieši “Vivi” pakalpojumiem.

Vienlaikus gada laikā samazinājies to pasažieru skaits, kas “Vivi” pakalpojumus vērtē negatīvi, kas savukārt liecina par tendenci pieaugt pasažieru pārliecībai par konkrētā pārvadātāja izvēli, salīdzinot ar citām alternatīvām.

Veicot rezultātu analīzi dažādas klientu grupās pēc demogrāfiskajiem parametriem, redzams, ka izteiktāk ar “Vivi” nodrošinātajiem pārvadājumiem ir apmierināti pasažieri vecumā līdz 34 gadiem, kā arī strādājoši un nestrādājoši skolēni un studenti, bet, vērtējot pēc pakalpojumu izmantošanas ilguma, stiprākas attiecības ar uzņēmumu ir tiem pasažieriem, kas vilcienu satiksmi izmanto katru vai gandrīz katru dienu vai ilgāk par 10 gadiem, kā arī iegādājas biļetes ar atlaidi. 

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, būtiski pieaudzis pasažieru vērtējums par “Vivi” pakalpojumiem Skultes un Tukuma virzienos, kas skaidrojams ar intervāla grafika pilnveidošanu uz minētajiem galamērķiem, kā arī jauno elektrovilcienu ieviešanu elektrificētajās dzelzceļa līnijās.

Līdzīgi kā gadu iepriekš, pasažieri visaugstāk novērtē uzņēmuma darbības aspektus, kas saistīti ar konduktoru kontrolieru un dzelzceļa kasu darbinieku darbu, vienlaikus gada laikā būtiski pieaudzis pasažieru vērtējums par dzelzceļa pieturām un stacijām, kā arī vilcieniem un vagoniem. Piemēram, pasažieri augstu novērtē vilcienu salona tīrību (apmierināti 91% pasažieru), sēdvietu skaitu, ērtību un komfortu (apmierināti 87% pasažieru), gaisa temperatūru un gaisa apmaiņu (apmierināti 84% pasažieru) un drošības līmeni vilcienos (apmierināti 82% pasažieru). Tāpat augstu novērtēti aspekti, kas atspoguļo vilcienu kustību un sastādīto grafiku – ātrumu (apmierināti 86% pasažieru), atiešanas un pienākšanas precizitāti (apmierināti 85% pasažieru) un vilcienu kustības regularitāti (apmierināti 81% pasažieru).

“Mūsu veiktā pasažieru apmierinātības pētījuma rezultāti apliecina, ka ievērojamais pasažieru skaita pieaugums, ko piedzīvojām pagājušajā gadā un kas turpinās arī šogad, nav nejaušība, bet gan likumsakarīgs iznākums darbam, ko esam ieguldījuši, lai celtu pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu pieejamību un nodrošinātā servisa kvalitāti. Lai arī ir jomas, kurās joprojām nepieciešami uzlabojumi, kopumā esam uz pareizā ceļa, ko atzīst arī lielākā daļa mūsu pasažieru,” norāda AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Gada laikā nedaudz mainījušies arī pasažieru pārvietošanās paradumi, braucējiem kļūstot lojālākiem. Pētījuma dati liecina, ka ceturtā daļa jeb 25% pasažieru ar vilcienu brauc katru vai gandrīz katru dienu (vislielākais šādu pasažieru īpatsvars ir Siguldas, Skultes un Tukuma virzienā), piektā daļa jeb 22% pasažieru ar vilcienu pārvietojas 3 – 4 reizes nedēļā, 19% pasažieru 1 – 2 reizes nedēļā, 19% pasažieru pāris reizes mēnesī, bet 13% - retāk. Gada laikā pieaudzis to pasažieru skaits, kas izmanto “Vivi” pakalpojumus 3 – 4 reizes nedēļā, savukārt samazinājies tādu braucēju skaits, kas vilcienu satiksmi izmanto retāk nekā pāris reižu mēnesī.

Pagājušā gada sākumā “Vivi” uzsāka pakāpenisku pāreju uz moderniem, mūsdienu prasībām atbilstošiem elektrovilcieniem. Lai arī sākumā to ieviešana satiksmē radīja zināmus izaicinājumus, uzņēmums veiksmīgi ar tiem tika galā, nodrošinot pasažieriem elektrificētajās līnijās vēl nebijušu pārvadājumu pieredzi. Augstu vērtējumu par jauno elektrovilcienu sniegtajiem pakalpojumiem ir snieguši arī braucēji. Novērtējot dažādus jauno vilcienu aspektus, pasažieri visatzinīgāk atzīmē skaņas un vibrācijas līmeni vagonos (apmierināti 95% pasažieru), gaisa kondicionēšanas sistēmas pieejamību (apmierināti 93% pasažieru), elektrības rozešu izvietojumu, pieejamību un to apjomu (apmierināti 89% pasažieru), informatīvos un reklāmas displeju (apmierināti 83% pasažieru) un labierīcības (apmierināti 78% pasažieru). Tāpat pasažieriem ir vidēji augsta apmierinātība par vilcienos nodrošinātajām vietām invalīdu vai bērnu ratiņiem un biļešu reģistratoriem.

Ņemot vērā servisa kvalitātes pieaugumu, “Vivi” kā pakalpojumu sniedzēja rekomendēšanas indekss (NPS) gada laikā ir pieaudzis par trīs punktiem, sastādot + 31 punktu. No visiem aptaujātajiem klientiem 45% uzskatāmi par lojālajiem pasažieriem, kas pozitīvi rekomendē “Vivi” pakalpojumus citiem, bet aptuveni 40% pasažieru par pārvadātāju sniedz neitrālas rekomendācijas. Tikmēr gada laikā par 18% samazinājies to pasažieru skaits, kuri nerekomendē izmantot ”Vivi” pakalpojumus. Aplūkojot NPS izaugsmi dzelzceļa līnijās, palielinājies to pasažieru skaits, kas pozitīvi iesaka citiem izmantot “Vivi” pakalpojumus Siguldas, Skultes un Tukuma virzienos.

‘’Vivi” pasažieru apmierinātības pētījums sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Kantar” tika veikts no 2024. gada novembra līdz decembrim, kopumā aptaujājot 4487 pasažierus visās pārvadātāja apkalpotajās dzelzceļa līnijās, izmantojot starptautiski aprobēto un praksē plaši pielietoto TRIM metodi.

Avots: Vivi.lv


celojumubode - 3881
Igo un trIGO “Veltījums Dāmām”

Igo un trIGO “Veltījums Dāmām”

Koncerta laikā izskanēs tādas dziesmas kā “Bet dzīvē viss ir savādāk”, “Pilsētā, kurā piedzimst vējš” un citi iemīļoti un zināmi Igo repertuāra skaņdarbi.

Tukuma TIC

Žoržs Siksna

Žoržs Siksna "Mana muļķe sirds"

Koncertā izskanēs īpaša programma veltīta visām dāmām. Tenora smalkais humors, stāsti par dziesmu tapšanu un sadarbību ar dižākajiem estrādes autoriem.

EUR 15 | Līvānu TIC

Radošs brīvlaiks Rīgas Motormuzejā

Radošs brīvlaiks Rīgas Motormuzejā

Kā ik gadu – Rīgas Motormuzejs aicina bērnus un jauniešus piedalīties radošās aktivitātēs, lai interesanti un izzinoši pavadītu laiku un uzzinātu daudz jauna

Motormuzejs

Kas jauns Tukumā?

Kas jauns Tukumā?

Izbaudiet radošas, garšīgas, viesmīlīgas un aktīvas jaunas vietas Tukuma pusē

Tukuma TIC

Starptautiskā gidu diena Preiļu novadā

Starptautiskā gidu diena Preiļu novadā

21. februārī atzīmējam starptautisko gidu dienu, kuras ietvaros vēlamies teikt lielu paldies mūsu novada gidiem par ieguldīto darbu Preiļu novada popularizēšanā

Preiļu novada TIC

Gūsti enerģiju un dzīvesprieku

Gūsti enerģiju un dzīvesprieku

Bauskas novadā atrodami vairāk nekā 30 unikāli labjūtes pakalpojumu sniedzēji, kas piedāvā iespēju relaksēties un uzkrāt enerģiju ikdienai.

Bauskas TIC

Special menu at Harper Woolf

Special menu at Harper Woolf

Celebrate Women's Day with us at Harper Woolf Restaurant! Enjoy a specially curated menu crafted for this special occasion. Book your table now!

EUR 79 | Harper Woolf

Izstādes martā Tukumā un apkārtnē

Izstādes martā Tukumā un apkārtnē

Aicinām kultūras un mākslas cienītājus apmeklēt dažādas izstādes Tukumā un apkārtnē

Tukuma TIC

"Smuk'brauciens 2025"

Dāmas, gaidītais Smuk'brauciens 2025 ir klāt! Apskatiet vēl neredzētas un neiepazītas kultūrvietas Tukuma novadā.

Tukuma TIC

Dziesmu spēle

Dziesmu spēle "Īsa pamācība mīlēšanā"

Teatrāls, dzīvespriecīgs, labdabīgi ironisks uzvedums, R. Paula mūzika, asprātīgi dialogi. Uzvedumā piedalās Latvijā zināmi un iemīļoti aktieri un mūziķi.

EUR 12 | Līvānu TIC

Laivu brauciens pa Sventājas upi

Laivu brauciens pa Sventājas upi

Aicinājums piedalīties laivu braucienā pa Sventājas upi

Dienvidkurzemes novada tūrisma centrs

Sieviešu dienas piedāvājumi

Sieviešu dienas piedāvājumi

Tuvojoties 8.martam, Starptautiskajai Sieviešu dienai, Bauskas novada tūrisma uzņēmēji ir parūpējušies par īpašajiem pasākumiem un piedāvājumiem.

Bauskas TIC

Romantisko tiltiņu maršruts Preiļu parkā

Romantisko tiltiņu maršruts Preiļu parkā

Izmanto iespēju izbaudīt ziemīgos dabas skatus un ieplāno pastaigu pa Preiļu muižas kompleksa un parka romantisko tiltiņu maršrutu

Preiļu novada TIC

Tikšanās ar Aināru Mielavu

Tikšanās ar Aināru Mielavu

Aināra Mielava grāmatas "Kad mēness jūrā krīt" prezentācija un muzikāla tikšanās ar autoru.

EUR 5 | Līvānu TIC

Rundāles pils akcijā

Rundāles pils akcijā "Ziedu ceļos 2025"

Piedalies akcijā, no 6. marta līdz 30. oktobrim, apmeklē vismaz četrus no astoņiem dārziem, uz akcijas kartītēm sakrājot zīmogus un piedalies izlozē!

Bauskas TIC

Baudi izsmalcinātu nakšņošanu viesnīcā

Baudi izsmalcinātu nakšņošanu viesnīcā

Baudi izsmalcinātu atpūtu kādā no Bauskas novada viesnīcām: kā Bauskā, tā arī Bauskas pievārtē, gūstot patiesu mieru Zemgalē!

Bauskas TIC

Iedvesmas vakari Dziesmusvētku skolā

Iedvesmas vakari Dziesmusvētku skolā

Trīs iedvesmas vakari Haralda Medņa Dziesmusvētku skolā - mājīgi koncerti un sarunas ar K.Kazāku, M.Upmani-Holšteinu un A.R. Zitmani.

EUR 5 | Madonas TIC

Piedalies meistarklasēs-degustācijās

Piedalies meistarklasēs-degustācijās

Izgatavo pats savu našķi: vai tā būtu sviesta karamele, zefīri un pastilas, vai pašam savs saldskābās maizes rudzu kkukulītis, vai tomēr virteņi? Un vēl...

Bauskas TIC

Marts-Latgales garšu mēnesis Preiļu novadā

Marts-Latgales garšu mēnesis Preiļu novadā

Visa mēneša garumā Preiļu novadā norisināsies akcija - “Latgales garšu mēnesis”, kurā piedalīsies desmit Preiļu novada kafejnīcas un kulinārā mantojuma vietas

Preiļu novada TIC

Brāļu Auzānu koncerts

Brāļu Auzānu koncerts

Rudzātu saieta namā koncertēs televīzijas šovos popularitāti ieguvušie brāļi Atis un Jānis Auzāni, Oranžā kora dziedātāji un Latvijas mūziķi.

EUR 15 | Līvānu TIC

BalticTravelnews.com
+371 26551169
info@travelnews.lv -