
Foto: Velocita.lv | Autors: Velocita.lv | 2025.12.11
"Toyota GAZOO Racing" (TGR) pasaules pirmizrādē atklājusi divu jaunu modeļu – GR GT un GR GT3 – prototipus.
GR GT un GR GT3 ir flagmaņi, kas iemieso TGR filozofiju par arvien labāku, autosportā rūdītu automobiļu būvēšanu. To izstrāde, kuras sākumposmā bija transportlīdzekļu koncepcijas formulēšana, tika virzīta, izmantojot vienotas komandas pieeju. Tās kodolu veidoja TMC valdes priekšsēdētājs Akio Tojoda, kurš pazīstams arī kā Master Driver Morizo, profesionālie sacīkšu braucēji Hiroaki Išiura, Tatsuja Kataoka un Naoja Gamou, augstākās klases autosacīkšu entuziasts Daisuke Tojoda, Toyota testu piloti un inženieri. GR GT ir veidots, izstrādes centrā liekot pilotu un izpratni par viņa vajadzībām. GR GT sacīkšu versija GR GT3 tika izstrādāta, ievērojot šo pašu metodoloģiju.

Turkish Airlines Ekonomiskās klases aviobiļešu akcija // Ceļošanas periods: līdz 15.06.2026. // PĀRDOŠANA: līdz 26.12.
EUR 409 | SKY24.LV
GR GT un GR GT3 tiek pozicionēti kā flagmaņi, kas iet aizgājušo gadu zvaigznes Toyota 2000GT un Lexus LFA pēdās. Viens no izstrādes mērķiem bija "autobūves slepenās mērces" nodošana nākamajai paaudzei, ievērojot "Toyota Shikinen Sengu" (rituāls, kurā ik pa laikam tiek pārbūvēta Japānas tradicionālās reliģijas Šinto svētnīca) principus.
Abu modeļu tapšana bija iespējama tikai tāpēc, ka Lexus LFA izstrādes veterāni savas prasmes un autobūves paņēmienus nodod speciālistu jaunajai paaudzei, ražošanā tiek aktīvi ieviestas jaunas, Toyota vēsturē nebijušas automobiļu veiktspējas tehnoloģijas, kā arī tiek pieņemti izaicinājumi risināt daudzas vēl nepieredzētas problēmas.
GR GT konceptuāli tika izstrādāts kā koplietošanas ceļiem piemērots sacīkšu automobilis. Lai panāktu, ka GR GT uzmanības centrā tik tiešām ir pilots, izstrādē uzsvars tika likts ne vien uz augstu dinamisko veiktspēju, bet arī mērķi panākt automašīnas un vadītāja vienotības sajūtu, lai cilvēks un auto jebkurā brīdī un situācijā būtu viens veselums.
GR GT ir aprīkots ar hibrīdsistēmu, kurā pilnīgi jauns 4 litru V8 Twin-Turbo dzinējs ir apvienots ar vienu elektromotoru. Papildus vismaz 650 DIN ZS maksimālajai sistēmas jaudai un vismaz 850 Nm maksimālajam sistēmas griezes momentam (izstrādes mērķa vērtības) nemainīga uzmanība tika pievērsta trim galvenajiem elementiem: zemam smaguma centram, zemam kopējam svaram apvienojumā ar augstu stingrību un maksimālai aerodinamiskajai veiktspējai.
Automobilis ar maksimāli zemu smaguma centru
GR GT izstrāde, kas vēl aizvien turpinās, sākās ar mērķi panākt maksimāli zemu smaguma centru. Lai mērķi sasniegtu, tika apsvērtas iespējas ne tikai maksimāli pazemināt transportlīdzekļa kopējo augstumu, bet arī pilota sēdvietu. Pēc tam uzmanība tika pievērsta priekšā novietotā dzinēja un aizmugurējo riteņu piedziņas spēka pārvadam, lai atvieglotu vadāmību, braucot tuvu iespējamā robežām.
Smagāko komponentu, tostarp 4 litru V8 Twin-Turbo dzinēja ar sausā kartera sistēmu (dry-sump), aizmugurē uzstādītās transmisijas un citu galveno mehānismu stratēģiskais izvietojums ir maksimāli zems. Rezultātā gan pilota, gan automašīnas smaguma centri atrodas gandrīz vienā punktā, tādējādi panākot teju ideālu braukšanas pozīciju, kuras mērķis ir uzlabot automašīnas un pilota vienotības sajūtu un panākt vieglu vadāmību.
Otrs galvenais elements ir maksimāli zems svars apvienojumā ar augstu konstrukcijas stingrību, kas GR GT panākta ar Toyota vēsturē pirmo alumīnija nesošo virsbūvi. Svaru palīdz samazināt arī pārdomāts oglekļa šķiedras kompozītmateriālu (CFRP), plastmasas un citu materiālu lietojums virsbūves paneļu izgatavošanā.
Eksterjera dizains, kurā galvenais uzsvars likts uz aerodinamisku perfekciju, tika radīts procesā, kas atšķiras no līdzšinējās Toyota automašīnu izstrādes prakses. Lai gan parasti uzmanība aerodinamikai tika pievērsta tikai pēc eksterjera dizaina pabeigšanas, GR GT gadījumā vispirms tika definēta ideālā aerodinamiskā veiktspēja, un tikai pēc tam tika domāts par eksterjera dizainu. Aerodinamikas inženieri un eksterjera dizaineri strādāja kopā, lai iegūtu dizainu, kas nodrošina ne tikai optimālu aerodinamiku, bet arī agregātu dzesēšanu.
Nekādi kompromisi netika pieļauti arī interjera dizaina radīšanā. Šeit galvenais uzsvars tika likts uz ergonomiku, kuras mērķis bija sasniegt profesionāla pilota redzējumā optimālu braukšanas pozīciju, un tādu redzamību, kas nepieciešama braukšanai pie veiktspējas robežām. Protams, papildus braukšanai pa sacīkšu trasi, ir padomāts arī par automobiļa lietošanu ikdienā.
GR GT3 raksturo tie paši trīs galvenie elementi: zems smaguma centrs, zems svars apvienojumā ar augstu stingrību un maksimāla aerodinamiskā veiktspēja. Sacīkšu auto Fédération Internationale d’Automobile (FIA) GT3 klases specifikācijām, tātad augstākajai kategorijai uz sērijveida transportlīdzekļiem balstītajā klientu autosportā. No tā izriet arī GR GT3 sūtība – būt tādam automobilim, ko cilvēki izvēlas, lai uzvarētu, un vienlaikus tādam, kuru spēj vadīt ikviens.
TGR uzskata, ka pilota prioritāte, kas ir GR GT koncepcijas pamatā, ir vienlīdz svarīga arī GT3 sacīkšu auto kategorijā, kur pie stūres var sēsties gan profesionāli autosportisti, gan tā dēvētie džentlmeņi-piloti. Turklāt TGR strādā ne vien lai paaugstinātu GR GT3 kā sacīkšu automobiļa konkurētspēju, bet arī lai izveidotu optimālu atbalsta sistēmu saviem klientiem un palīdzētu viņiem pilnībā izbaudīt autosportu.
TGR flagmaņus GR GT un GR GT3 nedefinē tikai jaunāko tehnoloģiju ieviešana, bet arī pieņemtie izaicinājumi izmantot jaunas izstrādes un ražošanas metodes. Izstrādājot GR GT un GR GT3, TGR plaši izmantoja zināšanu un metodoloģiju kopumu, kas uzkrāts, piedaloties dažāda mēroga sacensībās. Viens no piemēriem ir braukšanas simulatora izmantošana, kas tagad ir izplatīta sacīkšu automobiļu izstrādē. Braukšanas simulators jau izstrādes sākumā ļāva efektīvi uzlabot transportlīdzekļa fundamentālās īpašības. Papildus simulatoru izmantošanai katras komponentes radīšanā tika veikta apjomīga testu sērija reālajā pasaulē – ne tikai testu poligonos, tostarp Toyota Tehniskajā centrā Šimojamā, bet arī pasaules līmeņa sacīkšu trasēs, tostarp Fuji Speedway un Nirburgringā, kas ļāva pārbaudīt automobiļu veiktspēju un izturību, braucot tuvu maksimālajām iespējām. GR GT tika testēts arī uz koplietošanas ceļiem, lai modelis būtu viegli vadāms un sniegtu gandarījumu ikdienas lietošanā.
Tāpat kā citi GR modeļi, GR GT un GR GT3 ir tikuši dzīti līdz atteicei, laboti un nepārtraukti pilnveidoti, lai kļūtu par modeļiem, kas attaisnos visu braucēju kvēlākās cerības. TGR stingri turas pie mērķa radīt arvien labākus automobiļus, un turpina GR GT un GR GT3 izstrādi, lai abus modeļus laistu klajā ap 2027. gadu.


Atklājam pasauli kopā! Sazinies ar ceļojumu konsultantu! Ēģipte, Turcija, Grieķija, Bulgārija, Melnkalne, Albānija, Spānija, Portugāle, Itālija, Malta...
WOOPS

14.decembrī 16:00 restorāns AKUSTIKA aicina uz mīļu, gaišu un priecīgu kopābūšanu siltumā ar aktieriem Mārtiņu Eglienu un Mārtiņu Vilsonu.
EUR 25 | Valmieras novada Tūrisma pārvalde

Pēdējā brīža piedāvājumi un karstākās ceļojumu atlaides! Dažādi ceļojumu pakalpojumi.
EUR 249 | Estravel Latvia

20. decembrī plkst. 11.00–15.00 līdzās Valmiermuižas parkam norisināsies ziemas saulgriežu svinības un tirdziņš “Gardu muti”.
Valmieras novada Tūrisma pārvalde

2 naktis uz klāja, svētku vakariņas un izklaides programma uz kuģa
EUR 149 | Estravel Latvia

Kalējs Edgars Vronskis nodarbojas ar māksliniecisko metālapstrādi. Apmeklētājiem ir iespēja iemēģināt savu roku izkaļot kādu laimes monētu vai suvenīru.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” atklāta jauna publiska telpa iedzīvotājiem un pilsētas viesiem ar nosaukumu “Pietura”.
Liepājas reģiona TIB

21.decembrī plkst. 15.00, Krāslavas kultūras namā, norisināsies Marijas Naumovas Ziemassvētku koncerts "Gaismas klusumā"!
EUR 15.00 | Krāslavas TIC

01.01.26. ir nakts, kas nebeidzas! 🔥 DJ Sasha Kovriga, dejas līdz rītausmai, kokteiļi un salūts pie jūras – Jaungada Afterpārtijs 2026 Jūrmalā!
EUR 100 | Baltic Beach Hotel & SPA

Dvietes senlejas informācijas centrā ‘’Gulbji’’ izveidota Bebrenes simbola un Dvietes palienes iemītnieka bebra ekspozīcija,kura iepazīstina ar Eirāzijas bebru.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa

Festive 5-course dinners at Harper Woolf, 24–26 Dec. Two seatings: 17:00 & 20:00. Price €65 pp. Wine pairings available at €55 or €95.
Pullman Riga Old Town

Viens no pieprasītākajiem galamērķiem ziemas sezonā - ģimenēm, pāriem un draugiem. Plašs viesnīcu klāsts.
EUR 389 | Estravel Latvia

"Republikas laukuma klīnika" piedāvā ģimenes ārsta pakalpojumus un profilaktiskas veselības pārbaudes.
Republikas laukuma klīnika

Populārākie galamērķi, izdevīgākās cenas, pēdējā brīža piedāvājumi, viss iekļauts viesnīcas, nedēļas nogales piedāvājumi...
AirGuru

Ziemassvētki un Jaunais gads // Atpūta kūrortā. Piedāvājumi 3, 4, 7, 8, 11 un 14 naktīm. Pēdējās vietas
EUR 779 | Estravel Latvia

Pirmais pasaules karš ir atstājis ilgi nedzīstošas rētas ne tikai cilvēku likteņos un sirdīs, bet arī lielā tagadējās Latvijas un Lietuvas teritorijā.
Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa